måndag 8 oktober 2007

Om framtiden

Var hos syon idag, och vi kom fram till en del alternativ. Hon förstod väl kanske inte riktigt varför jag valt Fysisk Planering från första början, och det gör väl inte jag heller direkt. Det är ett framtidsyrke, definitivt, och jag är intresserad av samhällsplanering. Men min ambition kanske inte är tillräckligt hög för att arbeta med det i framtiden.

Så, var ligger då min ambition? Det får vi se. Ska söka lite saker i vår och se om jag kommer in, lite som ett test och för att gardera mig. Det kanske låter helt sinnessjukt i era öron, men syon tyckte att ekonom kanske vore något för mig. Inte revisor då, utan mer åt marknadsföring- och ledarskapshållet.
Media var också något hon tyckte jag skulle tänka på. Det finns en utbildning i Kalmar som verkar intressant, och även en på Dramatiska Institutet. Då är det producent som gäller.
Eller kanske en utbildning på Grythyttan till någon slags restaurangchef.

Ni ser åt vilket håll det lutar, va? Någon som håller i trådarna, skulle man förenklat kunna säga.
På slutet sa syon att alla människor hade flera saker som de är bra på och kan och som intresserar dem, och i slutändan brukar de här sakerna falla samman, vilken väg man än väljer att vandra. Jag hade många strängar på min luta, och det behövde inte vara negativt.

Det känns skönt att allting inte är upp och ner längre. Att jag kan ta en sak i taget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, självförnekelse kallas det. Erkänn att du är en looser som inte klarar sig utan mamma och pappa istället!

Olivia af Leijonhufvud sa...

hej hej mli!
om det ar samma mediautbildning i Kalmar som min van Nathalie gar pa sa ar den att rekommendera. Kalmar ma vara lite men hander desto mer >)

Emelie sa...

hallå! är det medieproduktion och journalistik som hon går?
kalmar är sjukt mycket större än karlskrona.. här bor det typ 3000 studenter och i kalmar 14000.. det är MASSOR! :D