fredag 19 oktober 2007

Inlämningen

Tänkte berätta om den första skriftliga inlämningsuppgiften vi fick. Lämnade in den för ca 2 veckor sedan och nu i veckan fick jag godkänt och kommentarer på det jag skrivit av den ansvariga läraren.

Först skulle vi läsa en bok som heter The consice townscape av Gordon Cullen som är skriven 1961 och som handlar om stadens uppbyggnad och hur vi ser på den o.s.v. Sen skulle vi gå en promenad i Karlskrona och försöka hitta några av de "fenomen" som Cullen beskriver i sin bok och reflektera och analysera över det vi såg. Efter promenaden och läsning av boken hade vi ett seminarium där vi fick sitta i mindre grupper och diskutera kring boken och några frågor kring den. När seminariet var avklarat skulle vi skriva 2-3 sidor om promenaden och boken utifrån 2 givna frågor.

Det känns lite för långt att lägga upp det jag skrev, men jag tänkte visa vad jag fick för kommentarer!

Godkänt. Du har med ett antal viktiga och intressanta punkter i din text, inklusive ett av hans huvudbudskap/idéer - serial vision. Bra! Du har dessutom med en kort introduktion och dina bilder illustrerar din text tydligt och bra.

Din analys och dina kommentarer om boken är insiktsfulla och tydliga - att stilen och formatet känns något föråldrat men att innehållet fortfarande i mångt och mycket är aktuellt. Du visar dessutom att du kan reflektera över bokens budskap i förhållande till dagens samhälle och dess stora frågor, såsom handelsmönster och rörelse/beteendemönster.

Jag har inga anmärkningar vad gäller språket eller strukturen - du är tydlig, koncis och korrekt. Bra!


Vi kan bara få G i de kurser vi går just nu, och det känns faktiskt skönt. Så borde det vara i allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Grattis! Känns det bättre med utbildningen nu?

Emelie sa...

Tack!
Alltså, det har ju aldrig känts som om det är en dålig utbildning. Det är bara det att jag är osäker på om det här verkligen är det jag brinner för och vill jobba med. Men det visar sig med tiden. Hoppas jag.