onsdag 31 oktober 2007

El apartamento

Såhär ser min dyrgrip till lägenhet ut. Det är en fin och ljus lägenhet, men själva huset är väl inte i världsklass. Dåliga väggar, dålig dörr och lite slitet här och där. Men det fixar vi! Har planer för alla rum. Det ser så stökigt och hafsigt ut nu tycker jag. Men det ska bli ändring på det.













Vardagsrummet













Vardagsrummet igen













Skrivbordet bakom bokhyllan













Hallen sett från vardagsrummet













Sovrummet













Köket













Köket igen













Hallen sett från toaletten





















Toaletten

I vardagsrummet ska jag måla en vägg brun, förmodligen den som skrivbordet står mot. Ska även ta bort dörren in dit, då den mest är i vägen. Mer tavlor ska upp och jag ska piffa till bokhyllan med snygga grejer i och mindre stök i hyllorna. Balkongen ska målas vit och få trägolv. Ska också köpa en golvlampa till soffan för att få lite läsljus.

I sovrummet ska jag skaffa gardiner, kanske ta bort dörren (den är också i vägen på nåt sätt), sätta upp en tavla, sätta upp en krokhylla eller skaffa en klädbetjänt. Lägger alla kläder på golvet eller i fönstret nu. Kanske någon slags hylla ovanför sängen? Annat sängbord?

I hallen vill jag sätta upp en anslagstavla av något slag ovanför mitt skoskåp och hänga upp en tavla på en tom vägg.

I köket skulle jag vilja kakla och byta hela alltet, men vi får se. En fondvägg får det i alla fall bli. Tapet eller bara färg.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Va fint du har det!

Jesper Petersson sa...

Jag tycker inte att du ska lägga ut en massa bilder, jag tycker att du borde plugga istället och göra nytta!

Emelie sa...

Jonna: Tack!

Jesper: Haha, detsamma! Sluta upp med där jävla studejntnatt och plugga istället.

Jesper Petersson sa...

Haha, det här var riktigt kul. Jaeee fy faaen för studejtntir. Gå upp och gör nytta du säger stadsminister fredrik reinfeldt