tisdag 30 oktober 2007

Helgen

Nu är jag hemma i Linköping, i en hel vecka!
Åkte till Skanör i fredags med mamma och pappa. Även Katti fick följa med, men henne lämnade vi i Lund. Lugn kväll med bror, hans sambo och alla barnen.

Lördagen spenderades i Malmö med Katti. Lite shopping och fika. Sen ännu en slapp kväll i Skanör med "En prinsessas dagbok 2" på tv.

I söndags gick vi till Aldos i Skanör. Bästa fiket någonsin. Åt en foccacia med mozarella, soltorkade tomater, pesto och massor gott och lite italiensk glass på det. Såg även en "kändis". Vet inte vad hon heter, men vet att hon är skådespelerska och brukar dyka upp i svenska serier och filmer. Kan tänka mig lite kriminaltema, men är inte säker.
Aldos är nog förövrigt det enda fiket jag vet som har en Bang & Olufsen-tv på väggen. Allt är så härligt stekigt i den lilla byn. Det låg en supermysig inredningsbutik mitt emot Aldos också. Fick lust att köpa en Nanso-kappa som var på rea, men jag köpte en parkas på Monki dagen innan så jag hoppade över det.

Igår sov jag länge och åkte sen in till stan och shoppade lite med Maria. CSN kommer ta slut på nolltid känner jag. På kvällen chillade vi framför tvn och åt knäckemackor och drack te.

Känns skönt att vara hemma, men jag är ändå rastlös på något sätt. Min största distraktion här i Linköping är dock i Danmark. Igen. Utan att säga till. Lite irriterande, men det är nog bäst.

Nu: Heroes S02E05 & S02E06

Inga kommentarer: