tisdag 19 februari 2008

Åka bort

Till min stora överraskning ringde Märta igår och pratade lite på sin rast. Typiskt trevligt! Man ses ju inte så ofta nuförtiden tyvärr. Måste verkligen åka och hälsa på folk oftare nu i vår. Åtminstone Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Stockholm borde hinnas med.

Jag och Maria hade tänkt åka bort i sommar, men hon tror inte att hon kommer ha råd. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra i sommar egentligen. Stanna kvar i Karlskrona nån månad och jobba och sen åka hem och ha semester, eller jobba i Linköping och bo hemma? Båda alternativen har sina brister. Vet inte vilket som väger tyngst. Det märks. Kan ju kanske söka jobb i båda städer och se vad som känns bäst.

Nu i helgen blir det dock Linköping. Kommer hem klockan 16, och då blir det förhoppningsvis lite shopping med mamma. På fredag kväll tycker jag och Märta att drinkar på Platå låter som ett trevligt alternativ. Vad sägs, brudarna som är hemma? Lördag blir det självklart Melodifestivalen, den går ju av stapeln i stan i helgen. Var är efterfesten? Jag vill hänga med Björn Gustafsson!

Inga kommentarer: