tisdag 7 februari 2012

Mål för veckan

Malmö är för kul. Livet är för kul. Eller eh, ska inte mörka att jag slösurfar och softar väldigt mycket. MEN. Jag vill hellre bara fika, gå promenader, gå på stan, dricka öl o.s.v. än att skriva uppsats. Lever alltså inte värsta händelserika livet, men det påverkar ändå min pluggmoral åt det dåliga hållet.

SÅ! den här veckans mål är att förbättra mina rutiner. Försöka bli piggare, gå upp tidigare och helt enkelt plugga mer. Började min dag idag med en halvtimmes promenad samtidigt som jag lyssnade på "Historien om Sveriges alla drottningar". Inbillar mig själv att promenaden då inte är förgäves, jag lär mig ju nånting. Har skrivit en del idag, att det sen kanske inte är jättebra är en annan sak. För att kunna skriva bra måste man skriva dåliga texter också. Det har min handledare sagt, så då är det sant. Nu spårar jag ur, känner jag. Hej så länge.

2 kommentarer:

Malin sa...

okej. den här heter restaurang srinin och ligger på en tvärgat till Regementsgatan. man svänger in till höger om man har kronprinsen i ryggen och jag tror det är första höger, det ligger hursom en fiskaffär och en swedbank-bankomat i närheten. och på det stora hela får restauragen 4 av 5 malinar ;-)

ps. mina rutiner är också lite svajiga. kan du inte länka till drottning-programmet? vill också lyssna! ds.

Emelie sa...

Får nog googla på den helt enkelt :)

Historien om alla Sveriges drottningar är en ljudbok tyvärr, så kan inte länka. Fick den gratis av en som kunde dela med sig av en gratis ljudbok på Storytel.