onsdag 22 april 2009

Bullmamman Emelie är igång för fullt i köket! Up and coming bullmamma Sofia var precis här och hjälpte mig. Även om jag gillar att baka så har jag inte jättekoll på allt, och på det jag inte visste kompletterade Sofia mig perfekt! Vilket team vi är!

Snart tänkte jag grädda oreo-cookies och smälta nougat till "Tant Märtas hemliga mandel- och nougatkaka".

Imorgon tänkte jag baka en Devils cake och kanske kanske en Äppelkaka á la mamma, men vi får se. Jag ska ju även handla skumpa, glas och piffa till det allmänt i lägenheten. Tur att jag är ledig på min födelsedag! Eller ja, ledig och ledig.. Kanske borde slipa och måla mitt bokstöd och börja läsa till litteraturseminariet, men vafan.. Det är väl vad söndagar är till för? Sådär i sista minuten, heh..

Åter till bakningen!

Inga kommentarer: