tisdag 1 oktober 2013

Tänk om

Tänk om jag hade bestämt mig för att bli journalist istället för planeringsarkitekt. Hur hade mitt liv sett ut då? Tänk om jag hade satsat mer på skrivandet, och på att läsa böcker om intressanta saker. Tänk om jag hade varit mer intresserad och fokuserad överlag. Ibland känns det nämligen som att allt är en dimma runt omkring mig. Som att allt bara susar förbi, och allt jag gör är att tänka på hur saker och ting borde vara istället för att göra något åt det. Istället för att ta mig i kragen och vakna upp ur disigheten som ofta omger mig. Jag borde yoga mer, när jag yogar blir allt klart och självklart. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att bli äldre innebär att stigar man inte valt att vandra växer igen. Ibland gör det ont. Men nya stigar upphör aldrig dyka upp. Det gäller bara att upptäcka dem. Du skriver bra. Med humor och värme. Det är en fin sak. Hoppas att du fortsätter. Med det och yogan såklart.

Emelie sa...

Tack för en jättefin kommentar, den värmde otroligt!