söndag 27 oktober 2013

Oförstående

En person jag hade någon slags relation med för över ett år sen hörde av sig idag och ville bli vän igen. Jag frågade varföre och insåg snabbt att det endast var för att han eventuellt hade dåligt samvete eller ville ha någon slags bekräftelse. Har inget intresse av att ge honom det, vilket jag försökte säga på ett neutralt sätt. Han blir då kränkt och säger att jag är otrevlig. Trots att han sagt att det såklaaaaart är upp till mig om vi ska höras igen.

Förstår inte det här beteendet? Vad vill han? Varför i hela fridens namn skulle jag vilja ha kontakt med en person som sårade mig för ett år sen och som jag knappt ägnat en tanke sen dess? Det enda jag har tänkt om honom är att det var lika bra, eftersom han var känslomässigt handikappad och antagligen skulle ta ut sitt dåliga självförtroende på mig på något sätt om vi hade fortsatt träffas.

Inga kommentarer: