fredag 10 augusti 2012

Sopsamhället

Läste precis den här artikeln. Det fick mig att bli lite ledsen och uppgiven. Är större papperskorgar verkligen lösningen? Nej, precis som de säger i artikeln så behövs det krafttag mot förpackningsindustrin, men även en förändring av vanor och en större insats för att få folk att källsortera mer. Den här utvecklingen är verkligen extremt fel, och inte hållbar på något sätt. Jag är ingen ängel vad gäller att sopsortera, men jag anser att det skulle kunna gå att få alla att sopsortera, bara man gjorde det enklare för folk.

Alltså herregud, förlåt för svintråkigt blogginlägg, men sopor engagerar mig antar jag.

1 kommentar:

Mats sa...

Hej! Det man glömmer i artikeln på DN är att det finns folk som inte använder papperskorgar överhuvudtaget. Dom som konsekvent kastar allt på marken på rent jävelskap.Dom är tyvärr väldigt många, speciellt utanför stan.