söndag 30 december 2007

Oldie

Träffade min gamla vän och kollega Sara igår när jag och Maria satt på Barista och åt varsinn grillad panini med haloumi och drack is-chai. Hon jobbar tydligen på Designtorget på helgerna. Måste vara bästa helgjobbet. Sälja snygga designprylar. Det är ju inte direkt så att man behöver vika eller plocka upp saker från golvet när butiken stänger. Allmänt piff bara, så är det okej.

Hur som helst. Hon tyckte det var skönt att fylla 20 snart, och det kan jag förstå. Det var skönt att fylla 20. Komma in på Systemet, alla ställen som har 20 istället för 18 o.s.v. Då började vi prata om ställena som har 23 som åldersgräns, och rent spontant tänkte jag att det var långt kvar tills dess för det är ju jättegammalt. Sen kom jag på att jag fyller 22 om mindre än ett halvår.

JAG BÖRJAR BLI GAMMAL!

Inga kommentarer: