fredag 23 november 2007

Inredningshysteri

Jag har blivit besatt av inredning. Jag köper knappt kläder längre, utan köper diverse småplock på Indiska, Åhlens och Home Company när jag går på stan här i Karlskrona.

Igår satt jag nästan 2 timmar och lekte med ett köksplaneringsverktyg från IKEA. Sen insåg jag att klockan var halv ett och att det var dags att gå och lägga sig. Idag tänkte jag fortsätta och lägga in överskåp och köksfläkt. Sjukt roligt! Vad ska man ha för bänkskiva i ett kök med vita luckor och rostfria handtag? Tänkte mig ett svart eller mörkgrått kakel, kanske blandat. La in valnötsbänkskiva igår, och det såg tjusigt ut. Men är det tidlöst?

Inga föreläsningar idag, men ska ner på stan en stund och sitta på Waynes med Katti och Frida och läsa lite. Tänkte även smita förbi Åhlens och Indiska. Jag kan inte hålla mig!

Inga kommentarer: