måndag 24 september 2007

Dålig dag

Idag har varit en sjukt dålig dag. Jag känner mig hur osäker som helst på om jag verkligen vill utbilda mig till Fysisk planerare. Vännerna är bäst, och lägenheten är underbar. Men Karlskrona är superlitet och det känns som om livet är på paus när man är här. Som om man missar någonting bättre någon annanstans.
I en större stad finns fler kårer, det är inte bara kårkväll en gång i veckan och man äter inte pastasallad på sittningarna.
Just nu är jag sjukt trött på att rita stolar och sittredskap. Jag vill göra någonting som är på riktigt så att jag får reda på om det här är vad jag vill göra resten av livet. Om det är någonting som ger mitt liv en mening.
Men jag har sagt att jag ska ge det här ett år, och då ska jag hålla det. Om det inte känns mer spännande eller givande efter det så gör jag någonting annat.

1 kommentar:

onthebuggle. sa...

risigmat äter man även i de stora studentstäderna på sittningarna, trust me och kolla min facebook för bevis!