lördag 17 januari 2009

Inspiration och drömmar

Såg precis P3 Guld på tv. Blir sjukt inspirerad varje gång jag tittar på någonting som SVT producerar. Allt de gör blir till guld. Nä, men det är en sån fruktansvärd skillnad på en gala producerad av TV4, TV3 eller Kanal 5 och en gala producerad av SVT. Som att jämföra McDonalds med en middag på en restaurang av världsklass.
Varje gång jag tittar på någonting sånthär gör det lite ont i magen på mig. Det är lite töntigt att jag har en smygdröm om att jobba inom media egentligen. Varför gör jag inte någonting åt det egentligen? Är det för att jag är för rädd för att misslyckas, eller är det för att jag fått inpräntat av diverse människor i min närhet att det inte är ett riktigt yrke egentligen? Att det bara är som någon slags fluga. Eller är det för att jag inte tror att jag kommer tycka om det när jag väl sålt min lägenhet och hoppat av min trygga utbildning?

Snart är jag 23, och jag tror verkligen inte att jag är för gammal om det om ett par år visar sig att jag vill testa på att jobba inom media.

2 kommentarer:

sofie sa...

Det är riktigt jobb inom media. Det är välbetalda jobb, och du ska göra det du vill. Säg att du hoppar på en utbildning inom media senare. Blir det inget av det så har du mycket bra erfarenhet att använda dig av i framtiden ändå.

Anonym sa...

oj det var från jonna