fredag 27 maj 2011

Om jag hade pengar, tralalalalala

När jag jobbade efter gymnasiet tjänade jag inga större summor pengar, men eftersom jag bodde hemma och inte betalade hyra eller mat blev det en hel del över till shopping. Vissa saker som jag köpte under den tiden kan jag undra varför jag köpte. Inte för att det är dåliga saker, utan för att det är dyra saker som jag aldrig skulle unna mig nu. Som väskor, smycken och märkeskläder. Visst köper jag en del kläder och inredningsprylar nuförtiden. Men väldigt mycket second hand, och jag tänker alltid efter en gång extra innan jag köper typ en skål eller en väska eller så. Nu när skolan är slut för terminen, och sommaren är på ingång känner jag det där suget efter shopping. Att få köpa nytt och fräscht och lyxa lite. Skriva listor. Som för att markera något nytt.

På måndag ska jag till frisören till exempel. Innan eller efter tänker jag köpa lite nya hår- och hudvårdsprodukter. Kanske ett par skor. Är även sugen på ett par jeans. Och smink. Och träningskläder. Och.. Allt!

Inga kommentarer: