onsdag 24 november 2010

Vardagslunk

Skolan tar upp mycket av min tid. Tänker ständigt på skolan och har nästan ständigt dåligt samvete för att jag inte gör mer. Samtidigt är jag mer än på länge peppad att lära mig nya saker, och på att börja jobba.

Men det saknas fortfarande saker vid sidan av skolan. Jag vill göra kreativa roliga saker som ger energi. Idag efter skolan åkte jag, M och J ut till Max och åt. Inte särskilt kreativt kanske. Men ett avbrott från vardagen med hem-skolan-hem som i princip enda färdväg. Jag vill samtidigt inte heller göra helt galet stora saker som tar för mycket energi, utan små saker varje dag som förgyller. Enkla saker. Vad det är har jag inte riktigt kommit på. Men en sak som är säker är att jag är sjukt trött på att bara komma hem, laga mat och sen inte göra något speciellt. Det är faktiskt inte speciellt spännande när allt kommer kring.

Inga kommentarer: