söndag 8 augusti 2010

8 augusti

Om en vecka är jag på väg hemåt. Jag ser fram emot det, samtidigt som det ger mig lite ångest. Vad har jag egentligen gjort den här sommaren?

Jag känner ett stort behov av någon slags sammanfattning, och ett behov av att göra så mycket saker som möjligt den här sista veckan i Gällivare. Det trista vore väl om jag upptäckte att jag missat något guldkorn. Men förmodligen inte. Har varit runt till de flesta platserna och sevärdheterna. Förutom möjligtvis Narvik som ligger mer eller mindre runt hörnet här uppe i norr. Det får helt enkelt bli någon annan gång.

Den här veckan har gått i hjortronets tecken. Har plockat en hel del som jag ska göra sylt av imorgon. Tänkte även passa på att bege mig till Andra sidan och gå runt bland husen. Har fått för mig att de ska vara fina. Är det fint väder ska jag tamejtusan bada också!

Inga kommentarer: