onsdag 2 september 2009

Skolan har börjat igen. Det känns väldigt bra. Jag är pepp. Känner mig väldigt målmedveten.

Men som alltid så är det saker runt omkring som gör att jag blir lite distraherad. Idag såg jag mitt exs syster på skolan, och det är ju inte helt svårt att koppla om tankarna till just mitt ex då. Vi har inte pratat med varandra sedan slutet på maj, och det är någonting jag faktiskt tycker är ganska skönt. Men ändå. Jag vet att han inte ska plugga här längre, utan i Lund. Det var något vi pratade om redan i vintras/våras, så det är ingen chock.
Men det som ändå känns lite märkligt är att jag har förstått att han inte tänker berätta det för mig. Hur vet jag nu det då, tänker ni? Jo, av den enkla anledningen att jag såg det på hans facebook, pinsamt nog. Vi ingår inte i varandras liv längre. Och så är det med det. Men saker kommer fortfarande påminna mig om honom, hur mycket jag än har kommit över honom.

Inga kommentarer: