måndag 10 augusti 2009

Kurslitteratur

Kollade precis lite på It's Learning om höstens kurser. Vi ska läsa två kurser första perioden som heter Planeringsekonomi och plangenomförande, och Planering översiktlig nivå. Låter faktiskt riktigt intressant, och jag är peppad på att åka tillbaka till Karlskrona.

Det roliga är, att bland kurslitteraturen, finns det en bok som heter Attraktiva städer: en samhällsekonomisk analys av Roland Andersson. En bok som jag skrivit upp på min lista över böcker jag vill köpa/låna och läsa enbart av privat intresse. Så den här boken blir ju både nytta och nöje förhoppningsvis!

1 kommentar:

Ilona sa...

Hej Emelie!
Jag kom över din blogg när jag googlade lite om Karlskrona. Jag bor i Linköping men ska troligen flytta med min pojkvän i höst när han ska börja plugga på BTH. Hade en dröm om att det skulle bli ett storstadsliv för oss, men nu blev det inte så riktigt, Karlskrona är ju ännu mindre än lkpg, men jag tänkte fråga dig hur du trivs i staden? Är den totalt deprimerande eller går det att överleva? Hur är stämningen och människorna?
Skulle vara jättekul att få veta av någon som har befunnit sig i samma sits!
Maila mig gärna på: ihaage@hotmail.com