torsdag 9 juli 2009

Min sommar

Dagar som den här, när det bara regnar och är kallt, är så fruktansvärt deprimerande. Det känns som om att sommaren är slut.

Jag kan inte låta bli att tänka på vad jag gjort hittills i sommar. Nästan bara jobbat. På Facebook publiceras det ena "Sommaren 09"-albumet efter det andra, och det känns som om alla andra gör så himla mycket roligare saker än vad jag gör.

Jag vet att det är en tillfällig känsla, visst har jag gjort roliga saker den här sommaren. Firat midsommar på Saras land, varit i Sthlm, haft fest med jobbet och suttit på uteserveringar. Men ändå.

Nästa år ska jag hyra en lägenhet i andra hand igen. Det är så otroligt mycket värt det. Att kunna gå hem och äta och sen dra ner på stan igen och hitta på någonting istället för att behöva planera in bussar eller att avstå öl för att kunna köra tillbaka hem på kvällen.

Imorgon flyttar jag dock in till stan! Det kommer bli alldeles underbart. Då börjar min sommar på riktigt.

Inga kommentarer: