torsdag 3 april 2008

Hösten 2008

Sisådär, nu har jag anmält mig till lite program och kurser till hösten. Jag har flera olika vägar att välja, och det kommer bli väldigt svårt att välja.

Följande har jag att "välja" mellan:
- Stanna kvar i Karlskrona och bo kvar i min lägenhet
- Stanna kvar i Karlskrona, men köpa ny lägenhet
- Flytta tillbaka till Linköping och plugga Medie- och kommunikationsvetenskap och jobba
- Flytta till Kalmar och plugga Medieproduktion och journalistik
- Flytta till Stockholm och plugga Journalistik och multimedia
- Flytta till Stockholm och plugga Journalistik med samhällsstudier - inriktning religionsvetenskap
- Flytta till Grythyttan och plugga Hotell och värdskap
- Flytta till Örebro och plugga Filmprogrammet

What to do? Jag trivs så himla bra i Karlskrona för tillfället. Jag har fått vänner för livet här, och som jag sagt tidigare är staden så himla underbar med havet och allt.

Fick precis reda på att jag ska jobba på restaurangen i sommar också. Nån som har en lägenhet åt mig?

2 kommentarer:

onthebuggle. sa...

hörrö brat! varför ska du köpa nytt cribbe? stanna i kna, grythyttan lär ju inte vara mer roande, och vem fan vill gå på ågatan fortfarande!

Emelie sa...

jag är ingen brat ;) tänkte köpa en ny lägenhet med mindre månadskostnad och kanske nån i en bättre förening bara. lägenhetsdörrarna är jättetunna så allt hörs ut och in, det bor en alkis 2 våningar ner och lite andra smågrejer.
nä, grythyttan är inte så seriöst, men på kul. tanken med linköping är att kursen verkar jätteintressant, tjäna pengar och göra högskoleprovet så jag har större chans att komma in i sthlm. tänker ju inte gå kvar här till hösten om det inte känns rätt efter ett helt år.